Популярне

За перебої зі світлом споживачам належить компенсація

В Україні внесені зміни до порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання. Також Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, збільшила штрафи компаніям за перебої зі світлом. Про це розповіла член НКРЕКП Ольга Бабій у своєму Facebook.

Що змінилося в стандартах якості електропостачання

Встановлено компенсацію за відсутність однієї фази протягом більше ніж 24 годин для споживачів, приєднаних до електричних мереж по трифазній схемі електроживлення. Посилено з 1 січня 2022 року стандарт за тривалістю аварійних перерв з 24 до 22 годин.  Встановлено гарантовані стандарти тривалості планових перерв в електропостачанні із попередженням споживачів. Допустима тривалість планових перерв зі світлом скорочується з 24 годин до не більше 12 годин (у незимові місяці) та 6 годин (у зимові місяці).

Для серйозних планових робіт (реконструкція та заміна мереж) тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати 24 години (у незимові місяці) та 8 годин (у зимові місяці).

Збільшено розміри компенсацій для окремих стандартів (щодо аварійних перерв, що тривають понад 24 годин (а з 1 січня 2021 — го — 22 годин), і термінів усунення причин.

Який розмір компенсації

Бабій звернула увагу на введений з 1 липня 2021 року стандарт якості в електропостачанні — щодо частоти перерв, згідно з яким кожен споживач, у якого в попередні 12 календарних місяців (у тому числі, що передували 1 липня), кількість перебоїв зі світлом перевищувала допустимий стандарт — має право на отримання компенсації: для побутового споживача це 200 гривень; для непобутового споживача — 600 гривень; плюс 50 гривень за кожну перерву понад встановлений стандарт.

Допустима кількість перерв тривалістю понад 1 годину протягом 12 місяців становить:

аварійні перебої (з вини компанії):

не більше 6 годин перерв для міст і селищ міського типу;

не більше 8 годин перерв для сільської місцевості.

планові перерви — не більше 11 перерв.

Куди звертатися за компенсацією

Споживачі за наявності проблем з частими перервами в електропостачанні можуть звертатися до операторів систем розподілу, з якими укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.

Для цього потрібно написати заяву про надання компенсацій за недотримання гарантованого стандарту за кількістю перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців в точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину).

Нагадаємо, в Україні з 1 жовтня запрацюють нові тарифи на електроенергію для населення.

НВ